Z-Wave factfile: Eminent EM6550 (Everspring AN157)

Information about specific Z-Wave devices

Moderator: leecollings

Post Reply
ThinkPad
Target OS: Linux
Domoticz version: beta

Z-Wave factfile: Eminent EM6550 (Everspring AN157)

Post by ThinkPad »

EM6550-high.jpg
EM6550-high.jpg (29.93 KiB) Viewed 2585 times
Supplier:
Eminent e-Domotica

Website:
http://www.e-domotica.com/nl/producten/ ... akelaar-nl

Function:
Wallplug switch

Z-Wave+ AKA GEN5
No

Rebranding:
In Domoticz it is recognized as a Everspring AN157 but some say it is also recognized as a Everspring AN145

Device Library from http://www.pepper1.net
http://www.pepper1.net/zwavedb/device/53

Manuals from manuals.zwaveeurope.com and doc.eedomus.com:
http://doc.eedomus.com/files/EVR_AN157% ... L%20US.pdf

Domoticz experience
Hardware:

Code: Select all

013 (0x0d)	Unknown	Everspring AN157 Plug-in Appliance Module
Remarks:
Works good.
When turning connected load on/off by hand (pressing button), status of switch in Domoticz is updated without polling which is nice.
Not sure yet if it repeats for other nodes, will edit post when i am sure about this.
Seems to get a bit warmer (26 degrees) than my other plugs (AN158 (22.8 degrees) & POPP (23 degrees)), but nothing serious & power consumption is also very low (AN158 says 0W, so can't measure it).

Configuration:
em6550_config.PNG
em6550_config.PNG (4.63 KiB) Viewed 2589 times
Devices

433	Z-Wave	0000D01	1	Switch	Lighting 2	ZWave	Off
zwcfg_0xaaaaaaa.xml sample:

<Node id="13" name="" location="" basic="3" generic="16" specific="1" type="Binary Power Switch" listening="true" frequentListening="false" beaming="true" routing="true" max_baud_rate="40000" version="3" query_stage="Complete">
		<Manufacturer id="0060" name="Everspring">
			<Product type="0004" id="0001" name="AN157 Plug-in Appliance Module" />
		</Manufacturer>
		<CommandClasses>
			<CommandClass id="32" name="COMMAND_CLASS_BASIC" version="1" request_flags="4" mapping="37">
				<Instance index="1" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="37" name="COMMAND_CLASS_SWITCH_BINARY" version="1" request_flags="4" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="bool" genre="user" instance="1" index="0" label="Switch" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="False" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="39" name="COMMAND_CLASS_SWITCH_ALL" version="1" request_flags="4" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="list" genre="system" instance="1" index="0" label="Switch All" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="3" size="1">
					<Item label="Disabled" value="0" />
					<Item label="Off Enabled" value="1" />
					<Item label="On Enabled" value="2" />
					<Item label="On and Off Enabled" value="255" />
				</Value>
			</CommandClass>
			<CommandClass id="114" name="COMMAND_CLASS_MANUFACTURER_SPECIFIC" version="1" request_flags="4" innif="true">
				<Instance index="1" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="115" name="COMMAND_CLASS_POWERLEVEL" version="1" request_flags="4" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="list" genre="system" instance="1" index="0" label="Powerlevel" units="dB" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
					<Item label="Normal" value="0" />
					<Item label="-1dB" value="1" />
					<Item label="-2dB" value="2" />
					<Item label="-3dB" value="3" />
					<Item label="-4dB" value="4" />
					<Item label="-5dB" value="5" />
					<Item label="-6dB" value="6" />
					<Item label="-7dB" value="7" />
					<Item label="-8dB" value="8" />
					<Item label="-9dB" value="9" />
				</Value>
				<Value type="byte" genre="system" instance="1" index="1" label="Timeout" units="seconds" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
				<Value type="button" genre="system" instance="1" index="2" label="Set Powerlevel" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
				<Value type="byte" genre="system" instance="1" index="3" label="Test Node" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
				<Value type="list" genre="system" instance="1" index="4" label="Test Powerlevel" units="dB" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
					<Item label="Normal" value="0" />
					<Item label="-1dB" value="1" />
					<Item label="-2dB" value="2" />
					<Item label="-3dB" value="3" />
					<Item label="-4dB" value="4" />
					<Item label="-5dB" value="5" />
					<Item label="-6dB" value="6" />
					<Item label="-7dB" value="7" />
					<Item label="-8dB" value="8" />
					<Item label="-9dB" value="9" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="system" instance="1" index="5" label="Frame Count" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
				<Value type="button" genre="system" instance="1" index="6" label="Test" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
				<Value type="button" genre="system" instance="1" index="7" label="Report" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
				<Value type="list" genre="system" instance="1" index="8" label="Test Status" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
					<Item label="Failed" value="0" />
					<Item label="Success" value="1" />
					<Item label="In Progress" value="2" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="system" instance="1" index="9" label="Acked Frames" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0" />
			</CommandClass>
			<CommandClass id="117" name="COMMAND_CLASS_PROTECTION" version="1" request_flags="4" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="list" genre="system" instance="1" index="0" label="Protection" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
					<Item label="Unprotected" value="0" />
					<Item label="Protection by Sequence" value="1" />
					<Item label="No Operation Possible" value="2" />
				</Value>
			</CommandClass>
			<CommandClass id="134" name="COMMAND_CLASS_VERSION" version="1" request_flags="4" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="string" genre="system" instance="1" index="0" label="Library Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="4" />
				<Value type="string" genre="system" instance="1" index="1" label="Protocol Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="2.64" />
				<Value type="string" genre="system" instance="1" index="2" label="Application Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="1.02" />
			</CommandClass>
		</CommandClasses>
	</Node>
Conclusion
Seems to be a good device with a friendly price.
I am not active on this forum anymore.
Post Reply