Hallo,
Door alle informatie op internet ben ik de weg een beetje kwijt en zoek naar enige hulp.
Ik hoop dat ik mijn wens hieronder een beetje duidelijk kan overbrengen.
Huidige configuratie is:
Intergas HRE30/36, directe RF opentherm communicatie vanaf een evohome systeem.
Dus geen RF bridge ertussen. Domoticz draait stabiel op een Pi4.
Nu wil ik wat standaard informatie afbeelden van mijn ketel toevoegen,
Aanvoer en retour temperatuur, Gevraagde temperatuur, Water druk, Status van de ketel. Zelfde info als op het display van mijn ketel, opwarmen, cv bedrijf, tapwaterbedrijf.
Welke hardware heb ik hiervoor benodigd, wat een eenvoudige implementatie vergt?
Is er een standaard iets te koop wat ik kan aansluiten op de ketel en dan via WiFi of LAN kan communiceren met domoticz?
Is deze informatie ook via de Opentherm af te luisteren via Domoticz?
Voordat ik een evohome systeem had, was ik in het bezit van de chronotherm van Honeywell en deze toonde de status van de ketel. Dus de informatie is beschikbaar via opentherm. Is er bij het afluisteren van opentherm ook eventueel extra informatie van het evohome systeem verkrijgbaar , zoals warmte vraag per zone?
Ik zag heel vaak de HGI80 module voorbij komen van Honeywell, die je direct aan de Pi zou kunnen koppelen. Deze module is echter al enkele jaren niet meer leverbaar. En ook niet te vinden via internet.
Is er voor deze HGI80 een alternatief?
Gr. Frank
Intergas HRE30/36 connecting
Moderator: leecollings
-
- Target OS: Raspberry Pi / ODroid
- Domoticz version: 2024.1
Re: Intergas HRE30/36 connecting
Kijk eens naar opentherm gateway. Ik heb er een gekocht via marktplaats, werkt prima.
Deze ketel geeft overigens geen aan- en afvoer temperatuur via het protocol(bevestigd door intergas). Ik heb 2 aparte temperatuur sensoren bevestigd op de leidingen.
Ik heb dezelfde ketel met chronotherm thermostaat (bedraad) en de otgw via usb aan de Pi gekoppeld. Er bestaat ook een wifi versie.
Deze ketel geeft overigens geen aan- en afvoer temperatuur via het protocol(bevestigd door intergas). Ik heb 2 aparte temperatuur sensoren bevestigd op de leidingen.
Ik heb dezelfde ketel met chronotherm thermostaat (bedraad) en de otgw via usb aan de Pi gekoppeld. Er bestaat ook een wifi versie.
- FireWizard
- Target OS: Raspberry Pi / ODroid
- Domoticz version: Beta
Re: Intergas HRE30/36 connecting
Hi @FNMdeJong and @willemd,
This is an English forum.
For the benefit of all users, please post your messages in English language.
For Dutch you may want to use https://contactkring.nl/phpbb/
Regards
This is an English forum.
For the benefit of all users, please post your messages in English language.
For Dutch you may want to use https://contactkring.nl/phpbb/
Regards