MCO Home
Website:
http://mcohome.com/ProductDetail/3894312.html
Function:
in-wall glass panel dimmer
- 202005281048115265B2DC16DAB726_b.png (35.3 KiB) Viewed 1903 times
Yes
Rebranding:
unknown
Device Library from http://www.pepper1.net
not included (yet)
Manuals from manuals.zwaveeurope.com and doc.eedomus.com:
Not included yet on manuals.zwaveeurope.com
http://mcohome.com/index.php?c=Front/Do ... Y3N2YucGRm
Domoticz experience
Recognised as generic dimmer device, 4 metering devices (KWH, Watt,Voltage & Current), a power management device (switch), a previous event cleared device and one alarm notification Power Management (alarm type = 8).
I am not able to set the configuration options yet, so I can't set the device behavior as I want it yet. The dimmer does work and also the metering devices show output. I am not sure however that they send unsolicited updates yet (that should be enabled through the config options). After the xml was finally recognised, all options are shown and working; the devices sends unsolicited updates.
The dimming function can be switched between 'leading edge' and ''trailing edge' and 'on/off only'. It can also automatically detect the correct function for the load attached to it. As a test I currently have one ikea led bulb attached to it. This is not the best dimmable light, and as a result it flashes at lower brightness settings. Must test other lights too. Having a dimmable led attached, it works perfectly.
The metering devices work. They can however only be configured to send their values periodically, not when a value changes. In other words, this device will send out a message every x seconds (configurable) even when no new values are available. In larger networks this may be considered unwanted additional chatter. I recommend switching the metering function off by setting option 15 to 0 - Disabled.
Hardware:
- zwave hardware mh-dt411.JPG (25.56 KiB) Viewed 1903 times
This device isn't in the openzwave database yet. It is however correctly recognised as a dimmer, and also the metering devices are correctly recognised. The config options aren't available yet, so you can't change color, brightness of the leds, or notifications yet. After velow xml is added in the Config folder, background leds can be changed in brightness, not color. background color of the rings is orange, when activated they light up green.
I have added this device's codes into my local manufacturer_specific.xml by adding the 2nd line, the 1st line, starting with "<Manufacturer", was already available.
- Spoiler: show
Code: Select all
<Manufacturer id="015f" name="McoHome Technology Co Ltd"> <Product config="mcohome/mhdt411.xml" id="5102" name="MH-DT411 Dimmer Switch" type="d411"/>
Not yet available. I did attempt to provide a config file for this device, specifying all options available in the manual. I have not yet been able to get the options to be shown in Domoticz though.
Here is the mhdt411.xml file I created in Config/mcohome/:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <Product xmlns='https://github.com/OpenZWave/open-zwave' Revision="1"> <!--MCOHome Touch Panel Dimmer Switch MH-DT411 type=d411, id=5102 Unknown: id=015f 0x5102 0xd411 --> <MetaData> <MetaDataItem name="Name">Dimmer Switch MH-DT411</MetaDataItem> <MetaDataItem name="Description">Dimmer switch is a wall panel built-in with Z-Wave Plus module. With it's stylish design and stable performance, the panel can be used to control the light level. It supports basic command class, multi channel command class and multi channel association command class, also works as a repeater in a Z-Wave network. This product can be included and operated in any Z-Wave network with other Z-Wave certified devices from any other manufacturers.</MetaDataItem> <MetaDataItem name="OzwInfoPage">http://www.openzwave.com/device-database/XXXX:YYYY:ZZZZ</MetaDataItem> <MetaDataItem name="ProductPage">http://www.mcohome.com/ProductDetail/3894312.html</MetaDataItem> <MetaDataItem name="ProductSupport">http://www.mcohome.com/ProductDetail/3894312.html</MetaDataItem> <MetaDataItem name="InclusionDescription">Set controller into inclusion mode and press 3 clicks on '+' button to include. If succeeded, green led flashes 4 times.</MetaDataItem> <MetaDataItem name="ExclusionDescription">Set controller into exclusion mode and press 3 clicks on '-' button to exclude. If succeeded, green led flashes 4 times.</MetaDataItem> <MetaDataItem name="ResetDescription">Press 10 times of any button or exclude the device from Z-Wave network, then cut off the main power. The factory setting will be restored.</MetaDataItem> <ChangeLog> <Entry author="rrozema - [email protected]" date="16 November 2020" revision="1">Information retrieved from manual pages delivered with the product. No revision or date on the manual.</Entry> <Entry author="rrozema - [email protected]" date="18 November 2020" revision="2">Fixed option 17. Enabled and Disabled where interchanged.</Entry> <Entry author="rrozema - [email protected]" date="18 November 2020" revision="3">Fixed association group indexes. Was 1, 2, 5, 8. Now 1, 2, 3, 4.</Entry> </ChangeLog> </MetaData> <!-- Configuration --> <CommandClass id="112"> <Value type="list" genre="config" instance="1" index="1" label="Saving state before power failure" size="1" value="1"> <Help>Switch state saved or not when power down</Help> <Item label="Disabled" value="0"/> <Item label="Enabled" value="1"/> </Value> <Value genre="config" index="2" instance="1" label="Dimming mode" type="list" size="1" value="1"> <Help>0x00 leading edge, 0x01 trailing edge, 0x02 On/off only. Default 0x01.</Help> <Item label="Leading edge" value="0"/> <Item label="Trailing edge" value="1"/> <Item label="On/off only" value="2"/> </Value> <Value genre="config" index="3" instance="1" label="Auto detection of dimming mode when powered on" type="list" size="1" value="1"> <Help>0 = Auto detection disabled, 1 = Auto detection enabled.</Help> <Item label="Disabled" value="0"/> <Item label="Enabled" value="1"/> </Value> <Value genre="config" index="4" instance="1" label="LED Backlit brightness level" type="byte" min="0" max="10" value="10"> <Help>0 = LED disabled, 1 - 10 = min level - max level.</Help> </Value> <Value genre="config" index="5" instance="1" label="Minimum brightness level" type="byte" min="1" max="98" units="%" value="1"> <Help>1 - 98 percentage minimum brightness level. Must always be less than Maximum (option 6).</Help> </Value> <Value genre="config" index="6" instance="1" label="Maximum brightness level" type="byte" min="2" max="99" units="%" value="99"> <Help>1 - 98 percentage minimum brightness level. Must always be higher than Minimum (option 5).</Help> </Value> <Value genre="config" index="7" instance="1" label="Single dimming step time (manual)" type="short" min="0" max="255" units="10 ms" value="3"> <Help>Max 2.55s, in 10ms steps. Default = 3 for 30ms.</Help> </Value> <Value genre="config" index="8" instance="1" label="Single dimming step size (manual)" type="byte" min="0" max="99" units="%" value="1"> <Help>1 - 99% per step. Recommended not to change. Default value = 1.</Help> </Value> <Value genre="config" index="9" instance="1" label="Single dimming step time (auto)" type="short" min="0" max="255" units="10 ms" value="3"> <Help>Max 2.55s, in 10ms steps. Default = 3 for 30ms.</Help> </Value> <Value genre="config" index="10" instance="1" label="Single dimming step size (auto)" type="byte" min="0" max="99" units="%" value="1"> <Help>1 - 99% per step. Recommended not to change. Default value = 1.</Help> </Value> <Value genre="config" index="11" instance="1" label="Dimming percentage set when single touching button '+' or '-'" type="byte" min="0" max="99" units="%" value="0"> <Help>0 = percentage from the last button-holding touch. 1 - 99 = percentage to set. Default value = 0.</Help> </Value> <Value genre="config" index="12" instance="1" label="Reporting interval for dimming level" type="byte" min="0" max="255" units="10 ms" value="10"> <Help>0 = No report during dimming, 1 - 255 = send report in 1 - 255 * 10ms intervals. Default value = 10ms.</Help> </Value> <Value genre="config" index="13" instance="1" label="External switch type" type="list" size="1" value="0"> <Help>0 = Buttons, 1 = Toggle. Default value = Buttons.</Help> <Item label="Buttons (momentary buttons)" value="0"/> <Item label="Toggle (2-state switches)" value="1"/> </Value> <Value genre="config" index="14" instance="1" label="External switch input" type="list" size="1" value="0"> <Help>Default value = function disabled.</Help> <Item label="function disabled" value="0"/> <Item label="wire 1 external switch key to S1 only" value="1"/> <Item label="wire 1 external switch key to S2 only" value="2"/> <Item label="2 external switch keys wired to S1 and S2, each key can control both dimming directions" value="3"/> <Item label="2 external switch keys wired to S1 and S2, each key controls one dimming direction" value="4"/> </Value> <Value genre="config" index="15" instance="1" label="Energy meter reporting" type="list" size="1" value="0"> <Help>Defines which metering values to send to the gateway. Default value = Disabled.</Help> <Item label="Disabled" value="0"/> <Item label="Watt" value="1"/> <Item label="KWH" value="2"/> <Item label="Watt & KWH" value="3"/> <Item label="Ampere" value="4"/> <Item label="Watt & Ampere" value="5"/> <Item label="KWH & Ampere" value="6"/> <Item label="Watt & KWH & Ampere" value="7"/> <Item label="Voltage" value="8"/> <Item label="Watt & Voltage" value="9"/> <Item label="KWH & Voltage" value="10"/> <Item label="Watt & KWH & Voltage" value="11"/> <Item label="Ampere & Voltage" value="12"/> <Item label="Watt & Ampere & Voltage" value="13"/> <Item label="KWH & Ampere & Voltage" value="14"/> <Item label="Watt & KWH & Ampere & Voltage" value="15"/> </Value> <Value genre="config" index="16" instance="1" label="Energy meter reporting interval" type="byte" min="0" max="255" units="seconds" value="10"> <Help>Interval to send unsollicited energy reports to the gateway. Requires option 15 (Energy meter reporting) to be set to anything other than Disabled. Default value is every 10 seconds.</Help> </Value> <Value genre="config" index="17" instance="1" label="Beep" type="list" size="1" value="1"> <Help>Enable or disable beep upon touching '+' and '-'. Default value = Enabled.</Help> <Item label="Disabled" value="0"/> <Item label="Enabled" value="1"/> </Value> <Value genre="config" index="32" instance="1" label="Ampere alarm threshold" type="short" units="0.01 Ampere" min="0" max="5000" value="0"> <Help>0 = alarm disabled, 1 - 5000 * 0.01 Ampere alarm enabled (notification to gateway). Default = 0 - alarm disabled.</Help> </Value> <Value genre="config" index="33" instance="1" label="Voltage alarm threshold" type="short" units="0.1 Volt" min="0" max="10000" value="0"> <Help>0 = alarm disabled, 1 - 10000 * 0.1 Volt alarm enabled (notification to gateway). Default = 0 - alarm disabled.</Help> </Value> <Value genre="config" index="255" instance="1" label="Factory reset" type="list" size="1" value="0"> <Help>Restore factory settings (write only). Default value = Disabled.</Help> <Item label="Disabled" value="0"/> <Item label="Factory reset" value="85"/> </Value> </CommandClass> <!-- Association Groups --> <CommandClass id="133"> <Associations num_groups="4"> <Group index="1" max_associations="1" label="Lifeline" auto="true"/> <Group index="2" max_associations="5" label="Send Switch Multilevel to associated devices" auto="false"/> <Group index="3" max_associations="5" label="Send Basic Set to associated devices on key '+'" auto="false"/> <Group index="4" max_associations="5" label="Send Basic Set to associated devices on key '-'" auto="false"/> </Associations> </CommandClass> </Product>
- devices mh-dt411.JPG (104.93 KiB) Viewed 1903 times
<Node id="96" name="" location="" basic="4" generic="17" specific="1" roletype="5" devicetype="1536" nodetype="0" type="Multilevel Power Switch" listening="true" frequentListening="false" beaming="true" routing="true" max_baud_rate="100000" version="4" configrevision="0" query_stage="Complete"> <Neighbors>28,0,0,0,0,0,0,0,0,16,0,10,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0</Neighbors> <Manufacturer id="15f" name="McoHome Technology Co Ltd"> <Product type="d411" id="5102" name="MH-DT411 Dimmer Switch"> <MetaData /> </Product> </Manufacturer> <CommandClasses> <CommandClass id="32" name="COMMAND_CLASS_BASIC"> <Compatibility> <Mapping>38</Mapping> </Compatibility> <State> <CCVersion>2</CCVersion> <InNif>true</InNif> </State> <Instance index="1" /> </CommandClass> <CommandClass id="38" name="COMMAND_CLASS_SWITCH_MULTILEVEL"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>2</CCVersion> <InNif>true</InNif> </State> <Instance index="1" /> <Value type="byte" genre="user" instance="1" index="0" label="Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0"> <Help>The Current Level of the Device</Help> </Value> <Value type="button" genre="user" instance="1" index="1" label="Bright" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0"> <Help>Increase the Brightness of the Device</Help> </Value> <Value type="button" genre="user" instance="1" index="2" label="Dim" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0"> <Help>Decrease the Brightness of the Device</Help> </Value> <Value type="bool" genre="system" instance="1" index="3" label="Ignore Start Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="True"> <Help>Ignore the Start Level of the Device when increasing/decreasing brightness</Help> </Value> <Value type="byte" genre="system" instance="1" index="4" label="Start Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0"> <Help>Start Level when Changing the Brightness of a Device</Help> </Value> <Value type="int" genre="system" instance="1" index="5" label="Dimming Duration" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="15300"> <Help>Duration taken when changing the Level of a Device (Values above 15240 use the devices default duration)</Help> </Value> </CommandClass> <CommandClass id="39" name="COMMAND_CLASS_SWITCH_ALL"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>1</CCVersion> <StaticRequests>4</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Value type="list" genre="system" instance="1" index="0" label="Switch All" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1"> <Help>Switch All Devices On/Off</Help> <Item label="Disabled" value="0" /> <Item label="Off Enabled" value="1" /> <Item label="On Enabled" value="2" /> <Item label="On and Off Enabled" value="255" /> </Value> </CommandClass> <CommandClass id="43" name="COMMAND_CLASS_SCENE_ACTIVATION"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>1</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>4</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Value type="int" genre="user" instance="1" index="0" label="Scene" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0"> <Help></Help> </Value> <Value type="int" genre="user" instance="1" index="1" label="Duration" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0"> <Help></Help> </Value> </CommandClass> <CommandClass id="50" name="COMMAND_CLASS_METER"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>3</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>2</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="0" label="Electric - kWh" units="kWh" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.00"> <Help></Help> </Value> <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="2" label="Electric - W" units="W" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.0"> <Help></Help> </Value> <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="4" label="Electric - V" units="V" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="227.1"> <Help></Help> </Value> <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="5" label="Electric - A" units="A" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.00"> <Help></Help> </Value> <Value type="bool" genre="user" instance="1" index="256" label="Exporting" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="False"> <Help></Help> </Value> <Value type="button" genre="system" instance="1" index="257" label="Reset" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0"> <Help></Help> </Value> </CommandClass> <CommandClass id="90" name="COMMAND_CLASS_DEVICE_RESET_LOCALLY"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>1</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>4</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> </CommandClass> <CommandClass id="94" name="COMMAND_CLASS_ZWAVEPLUS_INFO"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>1</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>6</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Value type="byte" genre="system" instance="1" index="0" label="ZWave+ Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="1"> <Help>ZWave+ Version Supported on the Device</Help> </Value> <Value type="short" genre="system" instance="1" index="1" label="InstallerIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="1536"> <Help>Icon File to use for the Installer Application</Help> </Value> <Value type="short" genre="system" instance="1" index="2" label="UserIcon" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="1536"> <Help>Icon File to use for the User Application</Help> </Value> </CommandClass> <CommandClass id="112" name="COMMAND_CLASS_CONFIGURATION"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>1</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>4</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> </CommandClass> <CommandClass id="113" name="COMMAND_CLASS_NOTIFICATION"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>4</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>0</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Value type="list" genre="user" instance="1" index="8" label="Power Management" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="2"> <Help>Power Management Alerts</Help> <Item label="Clear" value="0" /> <Item label="Over Load Detected" value="8" /> </Value> <Value type="byte" genre="user" instance="1" index="256" label="Previous Event Cleared" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0"> <Help>Previous Event that was sent</Help> </Value> </CommandClass> <CommandClass id="114" name="COMMAND_CLASS_MANUFACTURER_SPECIFIC"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>2</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>0</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Value type="int" genre="system" instance="1" index="0" label="Loaded Config Revision" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0"> <Help>Revision of the Config file currently loaded</Help> </Value> <Value type="int" genre="system" instance="1" index="1" label="Config File Revision" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0"> <Help>Revision of the Config file on the File System</Help> </Value> <Value type="int" genre="system" instance="1" index="2" label="Latest Available Config File Revision" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0"> <Help>Latest Revision of the Config file available for download</Help> </Value> </CommandClass> <CommandClass id="115" name="COMMAND_CLASS_POWERLEVEL"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>1</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>4</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Value type="list" genre="system" instance="1" index="0" label="Powerlevel" units="dB" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1"> <Help>Output RF PowerLevel</Help> <Item label="Normal" value="0" /> <Item label="-1dB" value="1" /> <Item label="-2dB" value="2" /> <Item label="-3dB" value="3" /> <Item label="-4dB" value="4" /> <Item label="-5dB" value="5" /> <Item label="-6dB" value="6" /> <Item label="-7dB" value="7" /> <Item label="-8dB" value="8" /> <Item label="-9dB" value="9" /> </Value> <Value type="byte" genre="system" instance="1" index="1" label="Timeout" units="seconds" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0"> <Help>Timeout till the PowerLevel is reset to Normal</Help> </Value> <Value type="button" genre="system" instance="1" index="2" label="Set Powerlevel" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0"> <Help>Apply the Output PowerLevel and Timeout Values</Help> </Value> <Value type="byte" genre="system" instance="1" index="3" label="Test Node" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0"> <Help>Node to Perform a test against</Help> </Value> <Value type="list" genre="system" instance="1" index="4" label="Test Powerlevel" units="dB" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1"> <Help>PowerLevel to use for the Test</Help> <Item label="Normal" value="0" /> <Item label="-1dB" value="1" /> <Item label="-2dB" value="2" /> <Item label="-3dB" value="3" /> <Item label="-4dB" value="4" /> <Item label="-5dB" value="5" /> <Item label="-6dB" value="6" /> <Item label="-7dB" value="7" /> <Item label="-8dB" value="8" /> <Item label="-9dB" value="9" /> </Value> <Value type="short" genre="system" instance="1" index="5" label="Frame Count" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0"> <Help>How Many Messages to send to the Node for the Test</Help> </Value> <Value type="button" genre="system" instance="1" index="6" label="Test" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0"> <Help>Perform a PowerLevel Test against the a Node</Help> </Value> <Value type="button" genre="system" instance="1" index="7" label="Report" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0"> <Help>Get the results of the latest PowerLevel Test against a Node</Help> </Value> <Value type="list" genre="system" instance="1" index="8" label="Test Status" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1"> <Help>The Current Status of the last PowerNode Test Executed</Help> <Item label="Failed" value="0" /> <Item label="Success" value="1" /> <Item label="In Progress" value="2" /> </Value> <Value type="short" genre="system" instance="1" index="9" label="Acked Frames" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-32768" max="32767" value="0"> <Help>Number of Messages successfully Acked by the Target Node</Help> </Value> </CommandClass> <CommandClass id="133" name="COMMAND_CLASS_ASSOCIATION"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>1</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>6</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Associations num_groups="0"> <Group index="1" max_associations="1" label="Group 1" auto="true"> <Node id="1" /> </Group> </Associations> </CommandClass> <CommandClass id="134" name="COMMAND_CLASS_VERSION"> <Compatibility /> <State> <CCVersion>1</CCVersion> <InNif>true</InNif> <StaticRequests>4</StaticRequests> </State> <Instance index="1" /> <Value type="string" genre="system" instance="1" index="0" label="Library Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="3"> <Help>Z-Wave Library Version</Help> </Value> <Value type="string" genre="system" instance="1" index="1" label="Protocol Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="4.62"> <Help>Z-Wave Protocol Version</Help> </Value> <Value type="string" genre="system" instance="1" index="2" label="Application Version" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="3.03"> <Help>Application Version</Help> </Value> </CommandClass> </CommandClasses> </Node>
Edit: Fixed option 17 in the xml file.
Edit 2: Fixed association groups numbering from 1,2,5,8 into 1,2,3,4.